دسته‌بندی نشده

جذاب و حرفه ای ست کنید

حرف از استایل که به میان می‌‌آید، ترکیب رنگ‌ها در لباس از همه چیز مهم‌تر است. زمانی‌که اصول و تئوری ترکیب رنگ‌ها در لباس را بدانیم، خیلی راحت لباس‌های‌مان را ست می‌کنیم و استایل جذابی می‌سازیم.این‌طور نیست که هر رنگی ساز خودش را بزند و راه خودش را برود. میان رنگ‌ها رابطه برقرار است. شناخت هارمونی رنگ‌ها در لباس، کارمان را برای خوش‌تیپ شدن خیلی آسان خواهد کرد. در من‌ومد مقاله‌های زیادی درمورد استایل و ست کردن رنگ‌ها با هم پیدا می‌کنید. تلاش ما این است که کمک کنیم شما مثل حرفه‌ای‌ها لباس بپوشید.

هر تصوری که درمورد ست کردن رنگ‌ها داشته‌اید، کنار بگذارید. امروز دیگر زمان آن رسیده که مثل یک کارشناس حرفه‌ای به ترکیب رنگ‌ها در لباس نگاه کنید. البته که جایگاه خلاقیت محفوظ است و همیشه می‌توانید دانسته‌هاتان را خلاقانه به‌کار بگیرید. اول بگوییم که چرخه رنگ یا color wheel چیست. در این‌جا دایره‌ای می‌بینیم که رنگ‌ها دور آن چیده شده‌اند. مبنای این چیدمان، فرکانس رنگ‌هاست. می‌بینید که درست مثل رنگین‌کمان به‌نظر می‌رسد.

انواع تئوری رنگ کدامند؟
ما با سه نوع تئوری رنگ روبه‌رو هستیم. با بهره بردن از این تئوری‌هاست که می‌توانیم هارمونی ایجاد کنیم و ترکیب رنگ چشم‌نوازی بسازیم.

۱- رنگ‌های آنالوگترکیب رنگ‌ها در لباس

رنگ‌های آنالوگ یا مشابه روی چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفتند. هر دسته آنالوگ، سه رنگ را در دل خودش جا می‌دهد. این همسایه‌ها خیلی ساده و راحت با هم ست می‌شوند. یک رنگ به‌عنوان رنگ اصلی انتخاب می‌شود و دو رنگ دیگر ترکیب را کامل می‌کنند.

بگذارید مثال بزنیم. سه رنگ قرمز، نارنجی و نارنجی مایل به سرخ را درنظر بگیرید. این رنگ‌ها روی چرخه‌ رنگ همسایه هستند. چنین ترکیبی را در طبیعت پیدا می‌کنیم، مثلا در پاییز یا هنگامی که رنگ غروب روی بی‌کرانی اقیانوس پهن می‌شود. یکی از این رنگ‌ها را اصلی درنظر می‌گیریم و از دو رنگ دیگر برای کامل کردن پالت رنگ‌مان استفاده می‌کنیم. استفاده از رنگ‌های آنالوگ یا مشابه همیشه، ترکیب متعادل و دلپذیری می‌سازد.

۲- رنگ‌های مکملترکیب رنگ‌ها در لباس

ساختن ترکیبی از رنگ‌های مکمل در لباس خیلی راحت است. کافی‌ است دو رنگی را انتخاب کنید که در چرخه‌ رنگ‌ها درست مقابل هم قرار گرفته‌اند. پس هر رنگی تضاد میان این دو رنگ حسابی جذاب است و به‌چشم می‌آید. نمونه‌های ترکیب رنگ‌های مکمل را در دکوراسیون و مد زیاد دیده‌اید. مثل کنار هم چیدن قرمز و سبز، زرد و بنفش. این ترکیب‌ها، مکمل واقعی هستند. یعنی کاملا روبه‌روی هم قرار دارند.

اما گاهی مکمل‌های دیگری می‌سازند، مثل ترکیب قرمز و آبی، زرد و بنفش که در چرخه رنگ دقیقا مقابل هم قرار ندارند، اما خیلی نزدیکند. این نمونه‌ها، مکمل ساختگی به‌حساب می‌آیند و هماهنگ می‌شوند. زمانی در مد از ترکیب رنگ مکمل بهره می‌بریم که بخواهیم تضاد زیادی به‌نمایش بگذاریم. گاهی هم برای کوتاه نشان دادن از این ترکیب استفاده می‌شود. برای انتخاب درست ترکیب رنگ‌ها در لباس، بررسی رنگ‌های مکمل خیلی کمک‌کننده است.

۳- رنگ‌های مونوکرومترکیب رنگ لباس‌ها

ترکیب رنگ مونوکروم تنها یک رنگ دارد. ممکن است از یک رنگ خاص استفاده شود، یا از چند رنگ که در همان طیف قرار دارند. انتخاب تیره و روشن یک رنگ، ترکیب جذابی می‌شود. ساختن چنین ترکیبی گاهی سخت است. اما اگر در آن استاد شوید، بسیار شیک و تاثیرگذار خواهد بود.

هنگامی که استایل خودتان را می‌سازید، از طیف تیره برای بخش‌هایی از لباس استفاده کنید که دوست دارید کمتر به‌چشم بیاید. طیف روشن را برای تکه‌هایی از لباس انتخاب کنید که مایلید بیشتر دیده شوند. گاهی تنوع در استایل مونوکروم را در جنس و بافت پارچه ایجاد می‌کنید. برای مثال شلوار جین را کنار تاپ ساتن قرار می‌دهید. یا پیراهن نخی را با روسری ساتن ست می‌کنید.

انتخاب ترکیب رنگ مونوکروم باعث می‌شود ظاهر حرفه‌ای‌تری داشته باشیم. افرادی که ریزه به‌نظر می‌رسند، با انتخاب این استایل بلندتر دیده خواهند شد. آبی روشن را برای بالاتنه و آبی تیره را برای پایین‌تنه انتخاب کنید. یک نمونه جذاب استایل مونوکروم را در این عکس می‌بینید.

۴- رنگ‌های سه‌گانهترکیب رنگ

رنگ‌های سه‌گانه هم مثل مکمل‌ها، برای ایجاد تضاد ترکیب می‌شوند. اگر به چرخه رنگ نگاه کنیم، سه رنگی که فاصله‌ برابری دارند، ترکیب سه‌گانه را تشکیل می‌دهند. اگر رنگ‌ها را به هم وصل کنیم، یک مثلث به‌دست می‌آید. مثل رنگ‌های زرد، قرمز و آبی، یا ترکیب نارنجی، سبز و بنفش. معمولا یک رنگ به‌عنوان رنگ اصلی انتخاب می‌شود.

انتخاب ترکیب رنگ‌های لباس کاری ا‌ست که با کمی دقت و تلاش خیلی جذاب از آب درمی آید. از این نمونه‌ها ایده بگیرید و کم‌کم ترکیب رنگ‌های موردعلاقه‌ خودتان را پیدا کنید. هر ترکیب رنگ تازه‌ای، تجربه‌ای تازه به‌حساب می‌آید و کم‌کم آگاه می‌شوید چه رنگ‌ها و ترکیب‌هایی را بیشتر دوست دارید و به شما می‌آیند. اصلا پیدا کردن استایل شخصی، راه دیگری ندارد.

جذاب‌ترین رنگ‌های لباس زنانه را ببینید

نکته‌های پایانی
زمانی که ترکیب رنگ‌ها در لباس را انتخاب می‌کنید، تعداد رنگ را به حداکثر سه تا محدود کنید. نسبت این سه رنگ به هم،‌ ۵۰ به ۳۵ به ۱۵ درصد است.
بهتر است پالت رنگ استایل‌تان را به سه رنگ محدود کنید. اما درصورتی‌که بخواهید رنگ دیگری اضافه کنید، لازم است رنگ خنثا باشد،‌ مشکی، سفید، خاکستری، خاکی و مانند این‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *